Järgmine koolitus: 14.02. Tallinn - Aastaaruanne 2022 ja maksud 2023. Registreeri ja tutvu koolitusega

Maksuküsimus: 61306

Küsimus

Ikka see kurikuulus kingitus. Kui ettevõte teeb reklaamikampaania, et kõik, kes ostavad või müüvad detsembrikuus, siis neile on kingitus - olgu see siis firma logoga T-särk, tass, vms- omab küll tarbimisväärtust aga kas seda ka sisusliselt tarbitakse, on küsitav, pigem ikkagi ettevõtte reklaamikandjaga tegu. Kui nimetatud kulu on üle 10.-/eur, kas võib sisendi mahaarvata ja ei kuulu tulumaksustamisele ?

Vastus - 15.12.2022

NB! Vastatakse vastamise ajal kehtivat õiguslikku konteksti arvestades, kui vastuses seda ei täpsustata.

Kui „kink“ antakse neile, kes ostavad teatud kaupu või teenuseid, siis nad maksavad selle kinni ning seda vaadeldakse „kinke eseme“ maksustatava väärtuse vähendamisena, st ostja maksab selle kinni. Järelikult saab ka sisendkäibemaksu maha arvata (kui väljund on maksustatav) ning tulumaksukohustust ei teki.

St tegemist ei ole KMS § 4 lg 2 p 6 ja TuMS § 49 lg 1 nimetatud sooritusega.

Loomulikult on iga juhtum eriline ja peab arvestama, et kui selline tehing on tehtud maksude tasumisest kõrvalehoidumise eesmärgil (à la nt 1 euro eest saab mõni konkreetne klient 100-eurose asja), siis saab maksuhaldur seda ka MKS §-de 83-84 valguses hinnata.