iconJuurdepääsetavus
EML sügiskonverents: maksutõusu eri Maksud ja raamatupidamine aastal 2025 Registreeri / loe lähemalt

Maksuküsimus: 324

Küsimus

ettevõttel on tootekampaania. samas on sõlmitud reklaamileping ühe teise firmaga, et meie teeme reklaami (selle tootekampaania raames) ja nemad annavad meile arvuti, mille meie siis omakorda annaksime üle kampaania võitjale. millised maksud kaasnevad? ja kuidas seda raamatupidamislikult kajastada?

Vastus - 08.09.2006

NB! Vastatakse vastamise ajal kehtivat õiguslikku konteksti arvestades, kui vastuses seda ei täpsustata.

Kui äriühing, kellega teil on sõlmitud reklaamileping, loosib välja kampaania käigus arvuti ning teie olete kõigest selle arvuti füüsiliselt üle andja, ei teki teil kauba soetamist ega käivet. Auhinna üleandmine on osa teenusest ja sellega teie kokkupuude arvutiga ka piirdub. Raamatupidamislikult tuleks seda kajastada kohustusena, sest arvuti saamisel tekib äriühingul võlaõiguslik nõue teie vastu. Kui te kauba üle annate, kohustus saab täidetud. Samas kui te selle arvutiga midagi juhtub, saab reklaamiteenuse tellija teie vastu esitada nõude arvuti hinna hüvitamiseks või asendamist teise samaväärse arvutiga.

Maksukohustus kaasneb reklaamiteenust tellinud äriühingul. Tasuta kauba üleandmist käsitletakse käibemaksuseaduse mõttes käibena ning tulumaksuseaduse mõttes kingitusena. Käibemaksu tuleb arvestada üldjuhul soetusmaksumuselt. Juhul, kui kauba harilik hind (hetke turuväärtus) peaks olema madalam kui soetusmaksumus, arvestatakse käibemaksu harilikult väärtuselt. Tulumaksukohustus on 23/77 kingituse turuväärtuselt.