Maksumaksjate liidu 25. juubeli puhul LIITUMINE kuni oktoobri lõpuni LIITUMISTASUTA! Astu liikmeks

2466

Küsimus

Müüme kaupa Rootsi. Nüüd sain sealt reklamatsiooniarve. Kas siin on vaja pöördkäibemaksu arvestada?

Vastus - 28.11.2013

NB! Vastatakse vastamise ajal kehtivat õiguslikku konteksti arvestades, kui vastuses seda ei täpsustata.

KMS § 28 lg 3: Kui maksukohustuslane muudab eelmise perioodi kohta esitatud ühendusesisese käibe aruande andmeid, on ta kohustatud vastava perioodi kohta esitama maksuhaldurile ühendusesisese käibe muutmise aruande. Kui maksukohustuslane tühistab kauba või teenuse kohta esitatud arve või esitab kreeditarve, kajastatakse sellest tulenevad muudatused arve tühistamise või kreeditarve esitamise maksustamisperioodi kohta esitataval ühendusesisese käibe aruandel.

Reklamatsiooniarve vähendab sisuliselt kauba/kaupade maksustatavat väärtust, kuid ei saa välistada, et nõutakse sisse mingeid täiendavaid kulusid (nt mis tekkisid kauba soetajal kauba vajalikku konditsiooni viimisega seoses).

Esimesel juhul tuleks esitada kauba ühendusesisese käibe aruanne (miinusega) vastavalt KMS § 28 lg 3, seega korrigeeritakse väärtuse vähenemist selle kuu VD-s, millal reklamatsioon saadi.

Teisel juhul sõltuks lahendus sellest, kas arve on vormistatud sisseostetud teenuse edasimüügina või kahjuhüvituse nõudega. Teenuse edasimüügi korral tuleks teenus pöördmaksustada ja sisendkäibemaks üldkorras maha arvata. Kahju hüvitamise korral käivet ei tekiks. Tuleks uurida, mis on arvele kirjutatud ja millised viited lisatud.