Johannes Pirita kirjutab Päevaleht Online`is, et Tallinn peaks esmase meetmena kesklinnas liikuvate autode arvu vähendamiseks kavandama ummikumaksu kehtestamist, ühe tänava (nt. Tallinna ringtee) maksustamine poleks lahendus.
Stockholmis kehtib kesklinna viivatel teedel ummikumaks. Sealsed elanikud kiidavad seda süsteemi, kuna linnas saab vajadusel autoga liikuda. See idee vääriks rakendamist ka Tallinnas.
Kindlasti on see mõistlikum kui praegu autode kesklinnast eemale hoidmiseks mõeldud tasulise parkimise kord. Parkimisest on Tallinnas tehtud äri, millel ei ole mitte mingisugust seost linna arenguga. Asjaolu, et ühe tänava läbimise (olgu selleks siis näiteks Tallinna ringtee) eest tuleb maksata tundub samuti küsitav. Tõenäoliselt ei saaks Tallinna ringtee olla selline, et ta ei ristuks teiste tänavatega.
Kui see tänav juba ristuks teistega, siis tuleks hakata sinna fooriga ristmikke rajama. Inimestel võib tekkida küsimus, et miks selle tänava läbimise eest maksta, kui ikkagi tuleb foori taga oodata. Lisaks sellele läheks selline plaan päris kalliks maksma, kuna asja taga peab olema tohutu organisatsioon, kes asja reguleeriks: raha korjaks ning jälgiks, et kõik maksaksid. Paistab, et saabumas on see aeg, kus valgete joonte ning siit-sealt nokitsemisega midagi ei paranda.
Vaja on minna radikaalsemate lahendusteni: aastaid räägitakse mitmetasandilistest ristmikest – näiteks Ülemiste ning Haabersti ristmikust – kus ummikud on pidev probleem. Loe täpsemalt: http://www.epl.ee/arvamus/396852