Septembri keskel peaks Tallinna linnavolikokku jõudma aastate 2006–2014 parkimise arengukava eelnõu, mille üks eesmärke on südalinna liikluskoormuse vähendamine, laiendades selleks tunduvalt tasulise parkimisala piire.
“Valveta tasulise parkimisala laiendamise otsus on linnavolikogu pädevuses, kuid meie ettepanek oleks rakendada seda alates järgmisest aastast,” lausus Tallinna transpordiameti juhataja asetäitja Tiit Siimon. Inseneribüroo Stratum poolt koostatud parkimiskava strateegiliseks ülesandeks on panna linnakodanikke rohkem ühissõidukeid kasutama, et väheneks autode vool kesklinna ja kahaneks seal parkijate hulk. Hetkel südalinna tasulise parkimisala piirile jäävate ja sõidukitest umbe pargitud tänavate uude kohta ülekandumist Siimon ei karda. Tema sõnul muudab parkimisala laiendamine kesklinna tõmbeobjektide ja võimaliku tasuta parkimiskoha vahelise maa tunduvalt suuremaks, mis peaks autojuhtide huvi vähendama.
“Plaanis on juurde ehitada uusi parkimismaju, kuid ka valminutes leidub piisavalt vaba ruumi,” ütles Siimon. Tulevase parkimisala piiride valimisel on võetud arvesse nii piirkonna liiklustihedust kui ka parkimiskohtade ja nende kasutajate hulka. Arengukava näeb edaspidi ette ühissõidukite peatuste lähedusse soodsate parkimistingimuste loomist, mis võimaldaks jätta auto sinna ja sõita mõistliku hinnaga näiteks trammiga kesklinna edasi. “Parkimistasude tõstmist momendil kavas pole ja see võib kõne alla tulla eurole üleminekul,” lisas Siimon.
“Parkimistasudest ja -trahvidest laekuva tuluga saame täiendavalt toetada linna transpordisüsteemi arengut,” selgitas Siimon üht linna parkimispoliitika eesmärki. Arengukava koostanud spetsialistid ei pea parkimistasu suurendamist otstarbekaks, sest mõõdukas hind ei hirmutaks kõiki autojuhte, kuid reguleeriks siiski parkimistihedust. Loe täpsemalt: http://www.epl.ee/artikkel/352807 Loe ka PM online`i: http://www.postimees.ee/310806/esileht/siseuudised/tallinn/215730.php