Gunnar Kobin, AS-i Ülemiste City juhatuse esimees, kirjutab Eesti Päevalehes, et Tallinna linna autoga läbimine muutub aasta-aastalt üha keerulisemaks. Linnavalitsus on teinud küll tublit tööd probleemi leevendamiseks, kuid autostumine tundub olevat kiirem kui linna võimalused teid ehitada.
Ummikumaksu kehtestamine kesklinnas on väga hea idee. Nii on võimalik lihtsamini ning kiiremini väikese ringtee ehitamiseks raha leida, ühtlasi väheneb üldine teekoormus. Ummikumaksu prooviti Stockholmi kesklinnas aasta tagasi üsna edukalt rakendada.
Hiljem korraldatud uuringu tulemustest selgus, et kesklinnas sõitvate autode arv kahanes 20–25%, süsinikdioksiidi õhku paiskamine 9–14 protsenti ning et Stockholmi elanikud on nõus ummikumaksu püsiva kehtestamisega. Nii kehtestatigi seal ummikumaks uuesti selle aasta augusti alguses. Plaanide kohaselt laekub ummikumaks – kui kõik kulud maha arvata, esimese aastaga umbes 600 miljonit Eesti krooni – linna kassasse ning raha kasutatakse hiljem pealinna ja selle ümbruse infrastruktuuri väljaehitamiseks. Kas ja kuidas see kõik tegelikult toimima hakkab, saame peagi näha ning seejärel ehk ka tulemuslikult Tallinnas rakendada.
Kuigi Tallinna ummikud ei ole võrreldavad suurlinnade mitmetunniste ummikutega, on meie omad nii väikese linna jaoks nagu Tallinn siiski ülemäärased. Need ei johtu mitte niivõrd linna väiksusest ja halvast teedevõrgustikust, kuivõrd just rohketest autodest, mida meie suure majanduskasvu tingimustes aina juurde tekib ja mis peavad tingimata kesklinnas liiklema. Nii nagu kehtib loogika – kes jõuab osta auto ja bensiini, jõuab maksta ka teemaksu. Pealegi – olgem ausad – kesklinnas autoga liiklemine on luksus, ning mitte ainult maailmas, vaid ka Eestis.
Loe täpsemalt: http://www.epl.ee/arvamus/396893