iconJuurdepääsetavus
EML sügiskonverents: maksutõusu eri Maksud ja raamatupidamine aastal 2025 Registreeri / loe lähemalt

Statistikaamet: tarbijahinnaindeks kasvas aastaga üle 15 protsendi

Statistikaamet: tarbijahinnaindeks kasvas aastaga üle 15 protsendi

Kopeeri viide
Rubriik: ERR

Eesti tarbijahinnaindeks tõusis märtsis võrreldes veebruariga 0,7 ning võrreldes eelmise aasta märtsiga 15,3 protsenti, teatas statistikaamet. Tarbijahinnaindeksit mõjutas märtsis kõige rohkem toidu kallinemine.

Veebruariga võrreldes mõjutas tarbijahinnaindeksit enim toidu kallinemine, mis andis kogutõusust kaks viiendikku ning millest omakorda üle poole andis värske köögivilja kallinemine 11,3 protsenti. Suurem mõju oli ka rõivaste ja jalatsite sesoonsete soodusmüükide lõppemisel.

2022. aasta märtsiga võrreldes olid kaubad 14,4 ja teenused 17,2 protsenti kallimad.

Statistikaameti juhtivanalüütiku Viktoria Trasanovi sõnul mõjutasid märtsis tarbijahinnaindeksit 2022. aasta märtsiga võrreldes enim toidu ja mittealkohoolsete jookide kallinemine, mis andis kogutõusust üle kolmandiku, ning eluasemega seotud hinnamuutused, mis andsid kogutõusust veerandi.

"Kodudesse jõudnud elekter oli 49,5, soojusenergia 35,6, tahkekütus 41 protsenti ja gaas 17,8 protsenti kallim," sõnas Trasanov.

Möödunud aasta märtsiga võrreldes on toidukaupadest enim ehk 97,1 protsenti kallinenud suhkur. Munad on kallinenud 43,3, kakao 42,3, kastmed 39,7, maitseained 38,8 ja leivatooted 38,4 protsenti.

Loe lähemalt:
https://www.err.ee/1608942782/statistikaamet-tarbijahinnaindeks-kasvas-aastaga-ule-15-protsendi