Tiina Hakman kirjutab Eesti Päevalehes, et keskkonnakaitse nimel muutuvad Soomes autod hoopis odavamaks.
Tänu keskkonna saastamist pidurdama kavandatud maksureformile Soomes autod odavnevad. Reformi peetakse ajalooliseks ning maailmas ainulaadseks. Praegu moodustab maks auto esmakordsel registreerimisel umbes kolmandiku uue sõiduki või kasutatud importauto hinnast. Auto kasutamise pealt makstav aastamaks on aga vahemikus 95–128 eurot.
Tulevikus on maksustamise aluseks see, kui suur on sõiduki süsinikdioksiidi emissioon. Sellest lähtuvalt võib järgmisest aastast kehtestatav sõiduki uus registreerimismaks olla 10 kuni 40 protsenti müügihinnast. Uus kasutusmaks ulatub 20 eurost 606 euroni ja jõustub 2010. aastal.
Auto esmakordsel registreerimisel tuleb edaspidi praegusest rohkem kukrut kergendada neil, kelle masin paiskab õhku enam kui 220 grammi süsinikdioksiidi kilomeetri kohta. Bensiini kulutuse järgi maksustatakse kõrgemalt üle 9,4 liitri sajale kilomeetrile kulutavad sõidukid. Suurim maksumäära tõus tuleb soomlaste õhtulehe arvutustel Mercedes-Benz SLR McLarenile, mille maks ostmisel kerkib üle 170 000 euro. Tavaliste pereautode ostjad aga lõikavad maksumuudatusest kasu, sest 80 protsendil autodest hind langeb.
Praeguselt keskmiselt 26 protsendilt nihkub keskmine registreerimismaks 22 protsendile. Maksumuudatus soosib ka diiselautosid ja Soome on tasapisi minemas üle diislikütuse kasutamisele. Loe täpsemalt: http://www.epl.ee/uudised/408044