Liiklusjurist Indrek Sirk pakub Eesti Päevalehes välja idee kehtestada liiklusohutusmaks.
Kuna kiiruseületamine on sama massiline kui parkimistasu maksmata jätmine, võiks kaaluda n-ö liiklusohutusmaksu kehtestamist, mida maksavad nende sõidukite omanikud, kes ei ole suutnud tagada oma sõiduki õiguspärast kasutamist liikluses. Tänapäeva ühiskonnas on rahal suur roll. Kui eelmistel sajanditel sai tööle rakendada orje, teomehi või teenreid ning üllaid ideid viidi ellu ühiselt ja entusiasmist, siis tänapäeval mõjub ühe efektiivsema motivaatorina raha. Kui kihutamine muutub rahakotile koormavaks, siis mõtleb nii sõiduki omanik kui ka juht järele.
Teisalt on võimalik kehtestada lihtne karistuse täideviimise mehhanism: kui eeskirjarikkumiste eest kogunenud liiklus-ohutusmaks ületab näiteks 10% sõiduki eeldatavast turuväärtusest, tehakse liiklusregistrisse automaatselt võõrandamise keelu märge. Kui maksunõue ulatub 75%-ni, alustatakse automaatselt täitemenetlust, sõiduk konfiskeeritakse ja realiseeritakse oksjonil. Nii on maksu laekumine tagatud konkreetse varaga. Sõidukite väärtuse hindamiseks sobib suurepäraselt konjunktuuriinstituudi keskmiste hindade tabel, liisinguautode puhul aga näiteks sõiduki väärtus, millest on maha arvestatud liisingu jääk.
Aitab verbaalsetest üleskutsetest, aeg on kasutada efektiivsemaid hoobasid. Loe täpsemalt: http://www.epl.ee/arvamus/400253