Number | Kuupäev | Vaidluse sisu lühikirjeldus |
Halduskohtu pädevus |
3-2-1-110-96 | 10.10.1996 | Kohus selgitab, et Maksuametil on õigus võlausaldajana esitada pankrotiavaldust |
3-2-1-47-97 | 11.04.1997 | Kohus selgitab, et Maksuametil on õigus esitada Eesti Vabariigi nimel hagiavaldust nõude tunnustamiseks pankrotimenetluses |
3-3-1-31-99 | 04.10.1999 | Kohus selgitab, et halduskohtul on õigus anda hinnangut tsiviilõiguslikule tehingule ja selle maksuõiguslikule tagajärjele |
3-3-1-50-00 | 14.11.2000 | Kohus selgitab, et kui maksuhalduri haldusakti peale esitatud kaebuse kohta on olemas jõustunud kohtuotsus, siis ei saa kohtusse esitada sama haldusakti peale uut kaebust |
3-2-1-103-02 | 16.12.2002 | Kohus asus seisukohale, et pankrotimenetluses tekkivad vaidlused maksuvõla suuruse üle tuleb läbi vaadata halduskohtus |
3-3-1-38-04 | 20.10.2004 | Kohus selgitab, et üks riigiasutus ei saa teise riigiasutuse vastu esitada kaebust halduskohtusse |
3-3-1-80-04 | 16.12.2004 | Kohus selgitab, et kohaliku omavalitsuse asutuste asemel on halduskohtus kaebajaks kohaliku omavalitsuse üksus avalik-õigusliku juriidilise isikuna |
3-3-1-39-05 | 13.12.2005 | Kohus asus seisukohale, et alates 2004. aastast kehtiva pankrotiseaduse kohaselt tuleb erinevalt varasemast praktikast pankrotimenetluses tekkivad vaidlused maksuvõla suuruse üle läbi vaadata hagimenetluse korras |
3-3-1-88-06 | 07.03.2007 | Vaidlus puudutab maksutagastusnõude esitamist ja tasaarvestamist pankrotimenetluses |
3-2-1-25-06 | 09.06.2006 | Kohus selgitab tsiviilasjas kohtuotsusega väljamõistetud summalt tulumaksu kinnipidamise võimalusi |
3-2-1-122-09 | 18.11.2009 | Kohus selgitab tsiviilasjas, et saneerimismenetluses saab ümber kujundada ka maksunõudeid |
3-3-1-34-11 | 06.06.2011 | Kohus selgitab, et pärast maksukohustuslase pankroti väljakuulutamist saab nõudeid isiku vastu esitada ainult pankrotimenetluses ning halduskohus peab maksuvaidluses menetluse lõpetama |
3-3-1-35-14 | 11.06.2014 | Kohus selgitab, et kui maksukohustuslase pankroti väljakuulutamise ajaks on esimese astme kohus juba otsuse teinud, siis tuleb halduskohtus menetlust jätkata |
3-2-1-82-14 | 12.05.2015 | Kohus asus taas seisukohale, et pankrotimenetluses tekkivad vaidlused maksuvõla suuruse üle tuleb läbi vaadata halduskohtus |
3-3-4-2-16 | 21.06.2016 | Kohus selgitab, millises kohtus ja kuidas tuleb menetleda vaidlusi maksunõude tunnustamise üle |
Kriminaalmenetluse toimingute vaidlustamine |
3-3-1-38-00 | 22.12.2000 | Kohus selgitab, et kui kriminaalmenetluse toimingut ei ole võimalik vaidlustada muus kohtumenetluses, siis saab toimingu peale esitada kaebuse halduskohtusse |
3-3-1-54-01 | 06.11.2001 | Kohus selgitab, et kui maksu määramise aluseks olevad faktid viitavad kuriteole, siis on maksuhalduril õigus maksu määrata enne kriminaalasja lahendamist ning maksu määramisel võib kasutada kriminaalmenetluses kogutud tõendeid |
3-3-1-2-03 | 16.01.2003 | Kohus selgitab halduskohus menetluse peatamise aluseid ja ebaseaduslikult kogutud tõendi kasutamise võimalusi kohtumenetluses |
3-3-1-6-03 | 27.01.2003 |
3-3-1-9-03 | 27.02.2003 | Vaidlus puudutab kriminaalmenetluse toimingute (läbiotsimine, võetus) õiguspärasust |
3-1-1-120-03 | 17.02.2004 | Kohus selgitab, et maksukuritegu võib menetleda sõltumata sellest, kas maksuhaldur on maksuvõlga määranud ja sisse nõudnud. Kohus selgitab ka maksu- ja kriminaalmenetluse paralleelse toimumise ja vastastikuse tõendusteabe vahetamise võimalusi |
3-3-1-63-06 | 07.12.2006 | Kohus selgitab kriminaalmenetluse ja maksumenetluse vahekordi ning kolmanda isiku kaasamise vajadust maksuasja menetlemisel |
3-3-1-9-15 | 08.04.2015 | Kohus selgitab, et jälitustoimingu protokolle ei saa kasutada maksuasjas tõendina |
Esialgne õiguskaitse |
3-3-1-39-96 | 06.12.1996 | Kohus selgitab haldusakti täitmise peatamise võimalusi |
3-3-1-57-01 | 29.11.2001 | Kohus selgitab, millistest põhimõtetest lähtuvalt tuleb otsustada esialguse õiguskaitse määramine |
3-3-1-67-03 | 22.09.2003 | Kohus selgitab esialgse õiguskaitse abinõu tühistamise taotluse läbivaatamise põhimõtteid |
3-3-1-78-04 | 28.10.2004 | Kohus selgitab esialgse õiguskaitse muutmise või tühistamise määruse peale edasikaebamise põhimõtteid |
3-3-1-48-10 | 25.04.2011 | Kohus selgitab, et ka esialgse õiguskaitse kehtivuse ajal saab maksuvõla tasumist ajatada |
Menetluskulude väljamõistmine |
3-3-1-6-97 | 28.02.1997 | Kohus selgitab, et maksu määramise aluseks olnud puudustega dokumentide parandamine kohtumenetluse käigus ei võta kaebajalt ära õigust taotleda kohtukulude hüvitamist |
3-3-1-31-98 | 02.10.1998 | Kohus selgitab, et kaebuse osalisel rahuldamisel võib kohtukulud kaebaja kasuks välja mõista osaliselt |
3-3-1-2-99 | 05.02.1999 | Kohus selgitab, et kui maksuhaldur tühistab ise oma ettekirjutuse ning kaebaja loobub seetõttu kaebusest, siis lõpetatakse kohtumenetlus määrusega ning mõistetakse kaebaja kasuks välja kohtukulud |
3-3-1-33-99 | 05.10.1999 | Kohus selgitab mõistet “kantud kohtukulud” |
3-3-1-28-01 | 08.05.2001 | Kohus selgitab, et kaebaja kasuks mõistetakse õigusabikulud välja ka siis, kui kaebaja ei teinud kõike endast olenevat, et lahendada vaidlus kohtuväliselt |
3-3-1-21-02 | 28.05.2002 | Kohus selgitab kassatsioonimenetluse kohtukulude jaotamist |
3-3-1-52-03 | 12.06.2003 | Kohus selgitab, et dokumendid kassatsioonimenetluse kohtukulude kohta tuleb üldjuhul esitada koos kassatsioonkaebusega |
3-3-1-6-04 | 15.03.2004 | Kohus selgitab kohtuotsuse vaidlustamise korda kohtukulude jaotamise osas |
3-3-1-61-04 | 19.10.2004 | Kohus selgitab riigilõivu tasumise kontrollimise protseduuri |
3-3-1-93-04 | 16.03.2005 | Kohus selgitab, et vaidemenetluses kantud kohtukulusid ei hüvitata |
3-3-1-1-06 | 07.03.2006 | Kohus selgitab, et põhjendamatud kohtukulud võib jätta kaebaja kasuks välja mõistmata |
3-1-1-107-06 | 13.12.2006 | Kohus selgitab kriminaalasjas, et õigusabi kulud mõistetakse välja koos käibemaksuga |
3-3-1-58-07 | 15.11.2007 | Kohus selgitab haldusasjas, et õigusabi kulud mõistetakse välja koos käibemaksuga |
3-3-1-93-08 | 03.03.2009 | Kohus selgitab nõustaja tasu väljamõistmise võimalusi halduskohtumenetluses |
3-3-1-98-09 | 08.03.2010 | Kohus selgitab, et 15000 krooni suuruse riigilõivu tasumise kohustus maksuotsuse vaidlustamisel võib olla põhiseadusevastane |
3-3-1-31-10 | 13.05.2010 | Kohus selgitab, et 15000 krooni suuruse riigilõivu tasumise kohustus maksuotsuse vaidlustamisel võib olla põhiseadusevastane |
3-3-1-90-10 | 09.02.2011 | Kohus selgitab, et kassatsiooniastme menetluskulud ei saa reeglina olla suuremad kui apellatsioonimenetluses, ning et riigilõivu väljamõistmiseks ei ole vaja esitada kohtukulude nimekirja |
3-3-1-17-11 | 05.05.2011 | Kohus selgitab, kuidas tuleb põhjendada kohtuotsust menetluskulude osalise väljamõistmise kohta |
3-3-1-60-10 | 29.11.2011 | Kohus selgitab riigilõivu tasumisest vabastamise võimalusi |
3-3-1-66-12 | 05.02.2013 | Kohus selgitab, et menetluskuluna saab välja mõista ka advokaadi sõidukulusid |
3-3-1-50-13 | 05.11.2013 | Kohus selgitab, et vastustajalt tuleb kaebaja menetluskulud välja mõista ka siis, kui vastustaja on tunnistanud vaidlustatud haldusakti kehtetuks kaebaja poolt teises haldusasjas esitatud kaebuse tõttu |
3-3-1-28-14 | 31.07.2014 | Vaidlus puudutab advokaaditasu põhjendatust |
3-3-1-61-14 | 11.12.2014 | Kohus selgitab, et menetluskuluna saab välja mõista ka advokaadi sõidukulusid |
Muud menetluslikud küsimused |
3-3-1-31-07 | 06.06.2007 | Ringkonnakohtu otsus tühistati, sest kohus oli jätnud osa tõendeid läbi vaatamata |
3-3-1-73-08 | 28.01.2009 | Ringkonnakohtu otsus tühistati vastuolude tõttu kohtuotsuses ja istungi protokollis |
3-3-1-91-16 | 16.02.2017 | Vaidlus puudutab juriidilise isiku vabastamist riigilõivu tasumisest apellatsioonkaebuse esitamisel |