Hannes Rumm, sotsiaaldemokraadist Riigikogu liige, kirjutab Äripäevas nn luksusautomaksust.
Kui aripaev.ee küsis lugejailt, kas luksusautod tuleb maksustada või mitte, siis olid 840 vastajast pooled maksustamise vastu ning 38% selle poolt. Selline tulemus oli üllatav, kuna Äripäeva lugeja on kõigist Eesti päevalehtede lugejatest ettevõtlikem ja jõukam. Pealegi oli sotsiaaldemokraatidel vähe võimalusi oma ideed tutvustada ja enamik esimesi meediakajastusi tegi mõtte maha. Ühe mõtteviisi esindajad peavad luksusautode maksustamist ebaõiglaseks – mida kallim auto ja mida rohkem kütust see neelab, seda enam maksab omanik riigile niigi käibemaksu. Eesti ja Leedu on ainsad ELi riigid, kus autode omamist ei maksustata. Mujal peetakse endastmõistetavaks, et lisaks käibemaksule (ja karmile kütuseaktsiisile) maksustatakse autosid muust kaubast märksa rohkem, kuna need on keskkonnavaenulikud ja ühiskonnale lisakulu tekitavad tooted. Autosid maksustatakse nii ostuhetkel kui ka aastamaksuga, mitmeski riigis mõlemal moel. Miks maksustada just mootori võimsuse, mitte näiteks CO2 emissiooni järgi? Mootori võimsus on lihtsamini määratletav ja seega administreeritav suurus. ELis maksustatakse autosid nii mootori võimsuse, CO2 emissiooni, auto hinna kui ka nende näitude kombinatsioonide järgi. Kuna meie idee ei ole üldise automaksu kehtestamine, mille puhul maksustaks kõik 588 000 registrisse kantud sõidukit, valisime mootori võimsuse. Loe täpsemalt: http://www.aripaev.ee/3971/arv_kolumn_uus_397101.html