Kaubandus-tööstuskoja poliitikadirektor Reet Teder kirjutab tänase päevalehe Ärilehe arvamusrubriigis "Bürokraatia", et käibemaksuseadusse kavandatavad muudatused tähendavad halduskoormuse kasvu ja ka mõningast maksukoormuse suurenemist.Kõige ulatuslikuma mõjuga muudatus tunnistab kehtetuks senise sõiduautode omatarbe maksustamise fikseeritud määra (2000 krooni) alusel. Eelnõu kohaselt asutakse käibemaksuga maksustama sõiduautode omatarvet, mille hulka tuleb arvata kogu kulu. Maksustatava väärtuse hulka tuleb lugeda nii sõiduki soetamise kulu kui ka kõik jooksvad kulud, kui nendelt tasutud käibemaks on maksustatavast käibest maha arvatud.
Kogukulu leidmiseks tuleb liita kokku sõiduki sisendkäibemaks nii ostult kui ka ülalpidamiskuludelt.
Põhivara omatarve maksustatakse kuni korrigeerimisperioodi lõpuni ehk viis aastat alates asja kasutuselevõtust. Ostult tasutud käibemaksusumma tuleb kõigepealt jagada 60 kuuga, et leida igakuine summa. Sellele tuleb liita jooksvate kulude käibemaks ning korrutada maksustamisele kuuluva omatarbe osakaaluga ehk ajaga, mil sõidukit ei kasutata ettevõtlusega seotud otstarbel.Loe täpsemalt: http://www.arileht.ee/majandus/421900