Kuna poevargused on viimastel aastatel sagenenud, lisavad poeketid varasemast rohkematele kaupadele turvaelemente ja lähtuvad valikul lisaks hinnale ka sellest, milliseid tooteid kõige enam varaste saagiks langeb. Coop katsetab ka tehnoloogilisi lahendusi, kuidas iseteeninduskassades varastamist tõkestada.
Poed paigaldavad kallimatele kaupadele varguse tõkestamiseks sageli turvaelemente, kuid viimastel aastatel hoogustunud poevarguste tõttu tuleb ette, et neid kohtab ka igapäevaselt toidukorvi pandavatel tavalistel toidukaupadel, näiteks hakklihal.
Prisma turvajuht Alar Olup ütles ERR-ile, et poeketi eesmärk on ennetada poevargusi võimalikult tõhusalt ja paindlikult.
"Selleks kasutame erinevaid turvalahendusi vastavalt sellele, millistes kauplustes või tootekategooriates hetkel suurem risk esineb. Ühtset universaalset süsteemi ei ole," lausus Olup. "Igas poes võivad riskid olla erinevad, mistõttu ka kohandatakse ka lahendusi vastavalt olukorrale. Näiteks on Prisma iseteenindustes üha laiemalt kasutusel tšekiga avatavad väravad."
Loe lähemalt:https://www.err.ee/1609787847/sagenenud-vargused-sunnivad-poekette-uusi-turvalahendusi-otsima