iconJuurdepääsetavus
Maksuseaduste kommentaaride kogumik 2023 tellimine Esitan tellimuse

Naastrehve võib maksulisa tõttu tabada hinnatõus

Naastrehve võib maksulisa tõttu tabada hinnatõus

Rubriik: Postimees

Vahur Koorits kirjutab Postimehes, et riik kaalub naastrehvide maksustamist, et inimesed kasutaksid rohkem teid säästvaid, kuid teatud olukordades ohtlikumaid lamellrehve.

Naastrehvid närivad tasapisi, aga kindlalt teekatet ja tekitavad sellega riigile ja kohalikele omavalitsustele suurt teede remondi kulu. Tallinna Tehnikaülikooli teadlaste kolme aasta eest valminud uuringu põhjal oleks riigil mõistlik liigsete kulutuste vältimiseks naastrehvide kasutamine keelata. Eelmisel nädalal tuli ettepanekuga naastrehvid keelata uuesti välja ka Tallinna linnavalitsus. Tallinna abilinnapea Deniss Boroditši sõnul lõhuvad naastrehvid kõvasti teekatet, pealegi on linnas teed väga harva kaetud lume ja jääga, mis õigustaks naastrehvide kasutamist.

Boroditš ei osanud küll öelda, kui palju naastrehvidega autod Tallinna linnale igal aastal lisakulu tekitavad, ent tema sõnul saaks linn nende keelamisega või nende kasutusaja piiramisega vähendada jooksva teeremondi kulusid, mis näiteks sel aastal on 101 miljonit krooni. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter lausus, et naastrehvide keelamiseks praegu kindlasti ei lähe. Eestis on tema sõnul 57 000 kilomeetrit teid, millest 40 000 kilomeetril ei tehta talvel libedusetõrjet. «Kogu Eestit me soolatama ei hakka, see pole keskkonnale hea,» ütles Tatter.

Seega on Eestis igal talvel piirkondi, kus ohutum on sõita naastrehvidega, ja seetõttu ei saa neid keelata. Naastrehvide lubamine on vähim, mida riik nende piirkondade elanike liiklusohutuse tagamiseks teha saab. «Maapiirkondades peavadki inimesed autot kasutama, sest ka ühistransport on seal kehvake,» ütles Tatter. Küll aga kaalutakse tema sõnul naastrehvide maksustamist.

«Tallinnal on õigustatud mure – linnainimesed ei peaks naastrehve kasutama ja seetõttu oleme kaalunud maksustamise ideed,» lausus Tatter. Samas on naastrehvide maksustamine praegu alles ideefaasis, sest transpordi arengukava järgi tuleb 2009. aasta lõpuks esitada transpordi maksustamise kavad ja enne seda mingeid otsuseid tõenäoliselt vastu ei võeta. Loe täpsemalt: http://www.postimees.ee/030308/esileht/siseuudised/315246.php



Tooted ja teenused

Lisaks liikmete teenindamisele (vt link Teenused liikmetele) osutab EML ka muid tasulisi teenuseid nii liikmetele kui mitteliikmetele. EML liige saab kõigi teenuste puhul hinnasoodustust.

Õigusabi

Maksualane õigusabi ja konsultatsioonid, Maksuhalduri haldusakti ja toimingu vaidlustamine, Esindamine kohtus, Maksuõiguslike küsimuste analüüs.

Loe lähemalt

Personaalne koolitus

Pakume huvilistele võimalust saada EML juristidelt või meie koolitusprogrammi lektoritelt personaalset koolitust kliendi poolt soovitud ajal ja kohas.

Loe lähemalt
eml

Maksud 2024 koolituse salvestus

Maksuseaduste muudatused aastatel 2024-2027,
nende mõjud ja praktiline rakendamine.

Lektor: Lasse Lehis, EML juhatuse esimees

Hind koolitusele 70 € (koos käibemaksuga 85.40 €).
Ligipääsu kehtivus koolitusele 1 kuu.
Koolitus salvestati veebruaris 2024.

Soovin tellida
eml

Astu EML liikmeks

Taga enda ettevõttele aastaringsed teadmised ning soodustused maksualastel teemadel. Tasuta ajakiri MaksuMaksja ja maksuseaduste kommentaaride kogumik.

Loe lähemalt

Reklaam

Pakume võimalust avaldada reklaami ajakirjas MaksuMaksja, samuti EML veebilehel, publikatsioonides ning koolitusmaterjalides.

Loe lähemalt
Maksupood

Ajakirja MaksuMaksja tellimine

Ajakirja MaksuMaksja tellimine

Perioodid: 3 kuud - 1 aasta
Hinnad:
3 kuud - 10.80 €, 6 kuud - 19.80 €
12 kuud - 35.40 €

Esita tellimus
Maksupood

Maksuseaduste kommentaaride kogumik 2023 tellimine

Maksuseaduste kommentaaride kogumik

Liikmetele: Tasuta (v.a. Baasmäär)
Lisaeksemplar liikmele: 12 €
Tavahind: 30 €

Esita tellimus