Kui vaadata telekomi-, energeetika- või mõnd muud valdkonda, siis tarbijad on esindatud väga nõrgalt ning riik võiks tarbijakaitseametile pisut jõudu juurde anda, ütles pea 15 aastat konkurentsiametit juhtinud Märt Ots Vikerraadio "Reedeses intervjuus". Probleemiks peab Ots ka ülereguleerimist, mille vastu aitaks see, kui Euroopa Liidu direktiivide teksti üks-ühele mahakirjutamise asemel neid pisut mõistlikumalt vastu võtta.
Kas Eestis on praegu hea olla tarbija?
Väga hea ei ole, sellepärast, et kui me vaatame oma inflatsiooninumbreid, siis ega me sellist inflatsiooni ei ole tegelikult näinud vist alates 1995. aastast. Kui ikkagi ostukorv kallineb aastas 20 protsenti, on see ikkagi problemaatiline.
Üldine ostujõud minu teada statistika järgi langenud ei ole, aga tarbijana kindlasti me tunneme iga päev seda survet, et kauba ja teenused lähevad kallimaks. Ja veel teeb võib-olla muret see, et kui me võrdleme oma inflatsiooni näiteks eurotsooni omaga, siis meil on ta ikkagi jätkuvalt ligi kaks korda kõrgem. Nii et ei ole väga hea täna tarbija olla.
Loe lähemalt:https://www.err.ee/1609625717/mart-ots-eestis-on-tarbijakaitse-nork-ja-riik-voiks-seda-jarele-aidata