iconJuurdepääsetavus
EML sügiskonverents: maksutõusu eri Maksud ja raamatupidamine aastal 2025 Registreeri / loe lähemalt

Kojusõit ametiautoga saab soolasema hinna lähevad

Kojusõit ametiautoga saab soolasema hinna lähevad

Kopeeri viide

Mariliis Pinn kirjutab Äripäevas, et valitsuse maksutõusuralli pole lõppenud - eile teatati, et sõidukite erisoodustusmaksu ülempiiri tahetakse juba järgmise aasta alguses tõsta seniselt 2000 kroonilt 4000 kroonile iga auto kohta.

"Saku Õlletehases on tööautode kasutamine väga tähtis, sest müügiorganisatsioon ei saakski muud moodi töötada," selgitas Saku Õlletehase kommunikatsioonijuht Priit Põiklik. "Nimetatud määra tõstmine oleks meie jaoks päris valus löök, sest see tähendaks tegelikult kulude kahekordistumist," kommenteeris Põiklik. "Arvestades meie tööautode arvu, oli see valitsuse otsus ikka paras ehmatus." Eesti Maksumaksjate Liidu juhatuse esimehe Lasse Lehise hinnangul riik sellest otsusest kindlasti ei võida, kuna ettevõtted, kes seni maksid erisoodustusmaksu nii palju kui seadus lubas, ehk 2000 krooni, hakkavad pidama sõidupäevikut, ega maksa üldse. "Hakatakse sõidupäevikut pidama ega maksta üldse, sest sinna kirjutatakse kõik sõidud ametisõitudeks ja maksuamet ei jõua kunagi kõiki sõidupäevikuid kontrollida," kommenteeris Lehis uut valitsuse algatatud seadusemuudatuse ettepanekut.

Lehise sõnul peaks ametiautode erisoodustusmäära diferentseerima. "Erisoodustusmäär peaks olema mingi protsent uue auto hinnast. Seda välismaal kasutatakse. Las siis Moskvitši omanikud maksavad 700 krooni," lausus ta.

Lehise jaoks oli maksutõus pisut ootamatu ja ta ei usu, et 4000 krooni oleks arvutuste tulemus. "Valitsus ei saa õhust numbreid võtta, kes need hiromandid olid, kes ütlesid, et summa peab 4000 krooni olema," viitas ta sellele, et erisoodustusmäära peaks arvutama keskmiselt ja kindlasti ootaks ta enne selliseid otsuseid laiemat avalikku arutelu Loe täpsemalt: http://www.aripaev.ee/4079/uud_uudidx_407912.html