iconJuurdepääsetavus
EML sügiskonverents: maksutõusu eri Maksud ja raamatupidamine aastal 2025 Registreeri / loe lähemalt

Kehtestame siis ka unenäomaksu

Kehtestame siis ka unenäomaksu

Kopeeri viide

Äripäeva juhtkirjas kirjutatakse, et nähtavasti on valitsus andnud rahandusministeeriumile kõva käsu mõelda nippe, kuidas panna raskel ajal riigikassasse jooksma rohkem maksukroone. Muud seletust on rahandusministeeriumis valmiva uue käibemaksuseaduse kohta raske välja mõelda - see sisaldab sedavõrd absurdseid muudatusi.

Näiteks ametiautode öine maksustamine, mille maksuasjatundjad isekeskis unemaksuks on ristinud. Seadusekoostajate mõttelõnga edasi kerides võiksime ehk peagi unenäomaksuni jõuda ja algatada üldrahvaliku arutelu teemal, kumba magavat ametiauto kasutajat maksustada - kas seda, kes näeb unenägusid, või seda, kes ei näe... Äripäeva arvates pole üldse vaja muuta ametiautode omatarbeks kasutamise reegleid - praegune süsteem on lihtne, töötavat süsteemi pea peale ei keerata.

Uued reeglid ähvardavad ülemäärase bürokraatiaga - nõuavad ülitäpset ja ajakulukat arvepidamist - ning toovad kaasa kordi suuremaid kulusid. Samas on ilmselge, et maksuhalduril hakkab kontroll nende reeglite täitmise järele üle jõu käima. Rahandusministeerium põhjendas Äripäevale seadusemuudatust sellega, et praegune sõiduautode omatarbe maksustamine ei ole õiglane - nii, nagu kõigil muudel kaupadel võetakse arvesse, kui palju nende kasutamine on ettevõtlusest väljas, tuleb seda arvestada ka autode puhul. Ministeerium leidis, et omatarbe osakaal ulatub 76,2 protsendini!

Ministeerium eeldab sedagi, et juriidiliste isikute arvel olevaid sõidukeid kasutatakse peamiselt isiklikuks tarbeks. Üks seadusemuudatuse tagamõte on ka sundida ettevõtjaid kasutama odavamaid ja säästlikumaid autosid. See on tühi lootus, et muudatused viivad riigisektoris ametiautode arvu vähendamiseni - kulude suurenemine jätab ametnikud külmaks, see raha tuleb nagunii kõigi maksumaksjate taskust. Pigem loobuvad ettevõtjad aja ja kulude kokkuhoiu eesmärgil osadest sõidukeist.

Loe täpsemalt: http://www.aripaev.ee/3942/arv_juhtkiri.html