Järgmine koolitus: Rakvere - Aastaaruanne 2022 ja maksud 2023. Registreeri ja tutvu tulevaste koolitustega

Automaks, poliitkops ja majandussüda

Automaks, poliitkops ja majandussüda

Rubriik: Muud

Jürgen Ligi kirjutab oma blogis sotsiaaldemokraatide ideest kehtestada automaks.Lisaeelarve võtab aega, täpselt nagu me hoiatasime, ja kiire vormistamise tulemus võib olla vajadus veel ühe järele. Sellest räägib nüüd ka kõige kõvem kulude kiire külmutamise kriitik ja vormistamise pooldaja, jätmata siiski peaministrile taas ette heitmata soovimatust eelnõuga rutata. Oh, küll võib olla valitsust ründav sõltumatu koalitsioonisaadik, kellest mitte midagi ei sõltu ja kes ühtki pingutust ei tee!

Olukord maksulaekumistes on hea plats poliitiliseks mänguks. Võimalusi selleks tekib juurde. Ministrite loomulik vastuseis haldusalas ringivaatamisele lisandub huvile teiste valimislubadusi kahtluse alla seada. Senine parim kokkuhoiumatemaatika on, et kõige rohkem hääli on võita juhtpartei lubaduste arvelt. Aruelu RESi töögrupis on küll asjalik, aga taust on olemas, ja valitsuses, kus inimesi palju, tundub kärbetest hoidumine tugevam. Rahandusminister valdab meist palju enam infot, ja me alles loodame, et ka tahet kõik see lauale panna. Nüüd leidsid sotsid võimaluse rääkida automaksust justkui esitatud ettepanekust. Saime lehest teada, et seal peitub miljard, esitatud eelarvetabelist, et võibolla 2,5. Raha on tore, ja arutut priiskamist näeme autonduses igal sammul. Aga keskkonna ja energiasäästu õiglane vahend on kütuseaktsiis: palju kulutad, nii palju maksad, ja keegi ei pea käima mõõtmas su auto hinda, mootori mahtu või võimsust. Võimsam või suurem mootor võib olla hoopis efektiivne ning sõidumaneere ta ei näita. Ma ei tea ka, kuidas sobiks võimsusmaks kaubaautodele, mis täiesti asja pärast võimsamad on.Loe täpsemalt: http://www.reform.ee/kandidaat/jyrgenligi/blogi/1380/automaks-poliitkops-ja-majandussuda