Eesti inimesed tarbisid novembris vähem kui aasta tagasi samal kuul ja jaekaubanduse müügimaht vähenes üks protsent. Nii kaupmeeste kui ka analüütikute sõnul pole näha, et inimeste ostujõud tänavu kasvaks.
Kuigi aasta viimastel päevadel olid toidukärud lookas, siis rõõmustamiseks kaupmeestel põhjust pole. Statistikaameti andmetel vähenes novembris toidukaupade müügimaht neli protsenti. Ka jõulude-eelne müük oli oodatust väiksem.
"November ei erine oktoobrist ja septembrist. Kaks aastat on juba toidukaupade müük kahanenud. Meie novembriga võime üldjoontes rahule jääda, meie novembris suuresti ei kahanenud võrreldes eelmise aasta novembriga eelkõige tänu sellele, et meil on suur hulk kõiki kauplusi, pluss meie sooduspakkumiste hulk oli novembris oluliselt sügavam kui eelmise aasta novembris," rääkis Rimi tegevjuht Kristel Mets.
Just kõikide boonuspunktide, soodustuste ja eripakkumiste ärakasutamine ongi Metsa sõnul aina süvenev trend.
Konkurents on poekettide vahel väga tihe ja nii tuleb ostjate poodi saamiseks müüa mõnda toodet alla omahinna. Kui vanasti meelitas inimesi poodi väga odav banaani- või kohvihind, siis nüüd on saanud sisseviskamistooteks või – kui üks 200-grammine võipakk maksab alla 1.50 euro, siis maksavad kaupmehed tegelikult sellele peale.
Loe lähemalt:https://www.err.ee/1609565785/analuutik-ostujou-taastumine-lukkub-edasi-jargmisesse-aastasse