iconJuurdepääsetavus
Koolituse salvestus - Uued maksud tulekul – maksud ja raamatupidamine aastal 2025 Soovin ligipääsu

Svet: peame tee-ehituse rahastamiseks kaaluma ka PPP-projekte

Svet: peame tee-ehituse rahastamiseks kaaluma ka PPP-projekte

Kopeeri viide
Rubriik: ERR

Eelmised arutelud averuse üle algatas 2019. aastal toonane rahandusminister Martin Helme, kes nägi selles võimalust ehitada kiiresti neljarajaliseks nii Tallinna-Tartu, Tallinna-Narva kui ka Tallinna-Pärnu maanteed.

Pilootprojektiks valiti välja Tallinna-Pärnu maanteel asuv Libatse-Nurme teelõik. 2020. aasta suvel hakkasid rahandusministeerium, maanteeamet ning riigi tugiteenuste keskus projekti elluviimiseks konsultanti otsima.

Keskerakonna, EKRE ja Isamaa valitsus lagunes 2021. aasta alguses. Sama aasta märtsis ütles rahandusministriks saanud reformierakondlane Keit Pentus-Rosimannus, et riik neljarajaliste teede ehitamiseks averust ei kasuta. Ta märkis, et erasektori kaasamine muudaks tee-ehituse liiga kalliks.

"Sisulises mõttes oleks see tähendanud seda, et riik oleks saanud kallima hinna eest vähem kilomeetreid," ütles minister ning lisas, et ainult avaliku sektori raha kasutades saavad neljarajalised maanteed kiiremini valmis.

Olulises ulatuses uusi maanteid siiski vahepeal valminud ei ole.

Loe lähemalt:
https://www.err.ee/1609532563/svet-peame-tee-ehituse-rahastamiseks-kaaluma-ka-ppp-projekte