iconJuurdepääsetavus
Maksuseaduste kommentaaride kogumik 2023 tellimine Esitan tellimuse

Naastrehve võib maksulisa tõttu tabada hinnatõus

Naastrehve võib maksulisa tõttu tabada hinnatõus

Kopeeri viide

Vahur Koorits kirjutab Postimehes, et riik kaalub naastrehvide maksustamist, et inimesed kasutaksid rohkem teid säästvaid, kuid teatud olukordades ohtlikumaid lamellrehve.

Naastrehvid närivad tasapisi, aga kindlalt teekatet ja tekitavad sellega riigile ja kohalikele omavalitsustele suurt teede remondi kulu. Tallinna Tehnikaülikooli teadlaste kolme aasta eest valminud uuringu põhjal oleks riigil mõistlik liigsete kulutuste vältimiseks naastrehvide kasutamine keelata. Eelmisel nädalal tuli ettepanekuga naastrehvid keelata uuesti välja ka Tallinna linnavalitsus. Tallinna abilinnapea Deniss Boroditši sõnul lõhuvad naastrehvid kõvasti teekatet, pealegi on linnas teed väga harva kaetud lume ja jääga, mis õigustaks naastrehvide kasutamist.

Boroditš ei osanud küll öelda, kui palju naastrehvidega autod Tallinna linnale igal aastal lisakulu tekitavad, ent tema sõnul saaks linn nende keelamisega või nende kasutusaja piiramisega vähendada jooksva teeremondi kulusid, mis näiteks sel aastal on 101 miljonit krooni. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter lausus, et naastrehvide keelamiseks praegu kindlasti ei lähe. Eestis on tema sõnul 57 000 kilomeetrit teid, millest 40 000 kilomeetril ei tehta talvel libedusetõrjet. «Kogu Eestit me soolatama ei hakka, see pole keskkonnale hea,» ütles Tatter.

Seega on Eestis igal talvel piirkondi, kus ohutum on sõita naastrehvidega, ja seetõttu ei saa neid keelata. Naastrehvide lubamine on vähim, mida riik nende piirkondade elanike liiklusohutuse tagamiseks teha saab. «Maapiirkondades peavadki inimesed autot kasutama, sest ka ühistransport on seal kehvake,» ütles Tatter. Küll aga kaalutakse tema sõnul naastrehvide maksustamist.

«Tallinnal on õigustatud mure – linnainimesed ei peaks naastrehve kasutama ja seetõttu oleme kaalunud maksustamise ideed,» lausus Tatter. Samas on naastrehvide maksustamine praegu alles ideefaasis, sest transpordi arengukava järgi tuleb 2009. aasta lõpuks esitada transpordi maksustamise kavad ja enne seda mingeid otsuseid tõenäoliselt vastu ei võeta. Loe täpsemalt: http://www.postimees.ee/030308/esileht/siseuudised/315246.php