Võrreldes teiste OECD riikidega, on Eestis nii firma- kui ka eraisiku auto oluliselt vähem maksudega koormatud ja klassikalist automaksu meil ei olegi. Inimesed ei pruugi aga tajuda, et kui nad võitlevad ettevõtete sõiduautode käibemaksusoodustuse täismahus säilimise eest, siis võivad nad sõdida tegelikult automaksu nimel. Seetõttu ei ole küsimus enam soodustuse vähendamises, vaid selles, kuidas ja mil määral autosid maksustama hakata, kirjutab Pille Pruunsild Delfis.
OECD riikides on automaksu peamine eesmärk inimeste elukvaliteeti paremaks muuta ja panna autokasutajaid korvama ühiskonnale põhjustatavat negatiivset välismõju.
Seda kütuseaktsiisiga üksi ei saavuta. Lisaks kipub kõigile ühetaoline kütuse maksustamine olema regressiivne - kõige enam kulutavad suhtena sissetulekust sellele kaugetes maapiirkondades elavad madalama sissetulekuga leibkonnad. Automaksu saab kujundada säästlikumaid autosid ja leibkondi soosivalt.Loe edasi: http://www.delfi.ee/news/paevauudised/arvamus/pille-pruunsild-kas-eestis-on-automaksul-tulevikku.d?id=67414366