23. veebruari Äripäevas kirjutab IMG Konsultandi maksukonsultant Madis Uusorg, et uuel aastal jõustunud ja planeeritavad muudatused reklaamkingituste maksustamise osas kolmekordistavad kingi maksuvaba väärtust.
Käibemaksuseaduse järgi ei teki käivet ja seega ei pea käibemaksu lisama ettevõtluse huvides mittemüüdava kaubanäidise või reklaamkingi üleandmisel. Käibemaksu kuuenda direktiivi kohaselt ei teki käivet näidise või väheväärtusliku kingituse üleandmisest.Selleks, et tehtud kingituse üleandmist ei loetaks käibeks, peavad olema täidetud kolm tingimust: kingitus peab olema tehtud ettevõtluse huvides, kingitus peab olema tehtud reklaami eesmärgil ja kingituse maksustatav väärtus ei tohi ületada 150 krooni.Hetkel kehtiv tulumaksuseadus on võrreldes käibemaksuseadusega oluliselt konservatiivsem. Tulumaksuseaduse kohaselt maksustatakse tulumaksuga kõik Eesti juriidilise isiku poolt tehtud kingitused sõltumata nende väärtusest.
Siinkohal on mõistetud, et seesugune regulatsioon ei ole kooskõlas maksustamise põhimõtetega. Möödunud sügisel koostas rahandusministeerium tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu, mille kohaselt ei maksustata tulumaksuga reklaami eesmärgil üleantavat kaupa ega osutatavat teenust, kui selle väärtus on kuni 150 krooni. Siinkohal peab aga arvestama, et tulumaksuseadus lähtub kingituse turuhinnast, mitte maksustatavast väärtusest nagu käibemaksuseadus. Tegemist on eelnõuga ja ei ole teada, kas ja millal see jõustub.Täpsemalt saab lugeda http://www.aripaev.ee/3144/rubr_artiklid_314403.html või 23.
veebruari Äripäevast lk 17.