Tänasest kehtib uus käibemaksumäär – senise 22% asemel 24%. Delfi Ärileht uuris, kuidas valmistusid käibemaksutõusuks jaeketid ning kas ja kuidas prooviti järjekordse maksutõusu ajal tarbijatele vastu tulla.
Maxima eesti kategooriahalduse ja ostuosakonna juht Kadi Lainelo sõnul Maxima kogu käibemaksutõusu mõju klientidele edasi ei kanna. „Oleme otsustanud võtta osa hinnatõusust enda kanda – eriti just igapäevaste ostukorvi toodete puhul.“
Lainelo sõnul on käibemaks on ainult üks hinnamuutuse komponentidest, sellest enam mõjutavad hindu tarnijate hinnatõusud. Maxima saab igakuiselt tarnijatelt sisendhindade tõusu tõttu mitukümmend hinnatõusutaotlust, mis puudutavad sadu tooteid. Peamised kategooriad, mida saab siinkohal esile tõsta on liha-, kala- ja piimatooted, munad, kohvi, šokolaad.
Loe lähemalt:https://arileht.delfi.ee/artikkel/120387640/kaibemaksutous-mojutab-enim-vaiksema-sissetulekuga-peresid-jaeketid-jagavad-millal-ja-kui-palju-nad-hindu-tostavad