iconJuurdepääsetavus
Maksud 2025 koolituse salvestuse tellimine Soovin ligipääsu koolitusele

INTERVJUU – Kristina Kallas TI-hüppest: me kas kohaneme ja areneme või jääme ajale jalgu

INTERVJUU – Kristina Kallas TI-hüppest: me kas kohaneme ja areneme või jääme ajale jalgu

Kopeeri viide
Rubriik: Delfi

Haridus- ja teadusminister Kristina Kallas (Eesti 200) võrdleb nutiseadmeid ja tehisintellekti nugadega – asjadega, mille kasulikkus või ohtlikkus ei peitu neis endas, vaid selles, kuidas neid kasutatakse. Seega tuleb tema arvates ka nutiseadmete puhul keelamise asemel keskenduda teadlikule kasutamisele ja laste harimisele.

Sel nädalal tutvustati avalikkusele Tiigrihüppest inspireeritud TI-hüpet ehk tehisintellekti juurutamise koolisüsteemi. Haridus- ja teadusministri Kristina Kallase (Eesti 200) sõnul on nüüd 1. septembrini aega arutada, kuidas tehisintellekt (TI) õppetööga põimida.

Minister nendib Delfile antud intervjuus, et praegu ei saa veel öelda, et ollakse täielikult valmis ja teatakse täpselt, mis 1. septembril matemaatika- või keemiatunnis gümnaasiumis toimuma hakkab. Ka selle tegelik mõju õppimisele ning õpiväljunditele selgub alles siis, kui TI-d praktikas rakendama hakatakse. Kuid Kallas on kindel, et tehisintellekt tuleb õppeprotsessi integreerida.

„Me ei jäta tehisintellekti kooli ukse taha, et see eksisteeriks vaid ühiskonnas, samal ajal kui kool jääb ajast maha ega kohane muutustega,“ ütleb ta. „Haridus peab arenema koos ühiskonnaga, mitte toimima nagu 100 aastat tagasi.“

Loe lähemalt:
https://www.delfi.ee/artikkel/120359760/intervjuu-kristina-kallas-ti-huppest-me-kas-kohaneme-ja-areneme-voi-jaame-ajale-jalgu