- Eesti tarbija seab ostuotsustes esikohale hinna ja kvaliteedi
- Kestvuskaupade puhul mängib suurt rolli bränd, toidukorvis hinnatakse päritolu ja tervislikkust
Rahvusvahelise konsultatsioonifirma EY tarbijauuringu Future Consumer Index (FCI) tulemused näitavad, et Eesti tarbija teeb ostuotsuseid eelkõige kahe teguri – hinna ja kvaliteedi – põhjal. Edasised valikud sõltuvad juba tootekategooriast: kestvuskaupade puhul on määrav brändi tuntus, toidukorvi koostamisel aga toodete päritolu ja tervislikkus.
«Viimaste aastate hinnatõus, tarneahelate häired ja poelettidel nähtavad muutused, näiteks väiksemad pakendid, on muutnud tarbija käitumist ettevaatlikumaks,» nendib EY partner Eestis Ranno Tingas.
Tema sõnul on Eesti tarbija küll hinnatundlik, kuid mitte iga hinna eest. «Kui toote kvaliteet ei vasta ootustele, ei õigusta ostu ka odav hind – pigem jäetakse kaup sellisel juhul ostmata või valitakse teine bränd,« lisab Tingas.
Loe lähemalt:https://majandus.postimees.ee/8362083/uuring-eestlane-jahib-head-hinda-kuid-viletsat-kraami-ei-vota-ka-soodukaga
Juurdepääsetavus