Kaubandustehnoloogiafirma NCR Voyix globaalne turvalahenduste juht Mark Hough tutvustas hiljutisel StrongPoint Baltic Retail Forumi konverentsil värsket uuringut, mille järgi on toodete kadumine või skaneerimata jätmine enam kui pooltel juhtudel juhuslik, mitte tahtlik vargus. Seega ei piisa probleemi lahendamiseks vaid uuest tehnoloogiast – vaja on terviklikku ja süsteemset lähenemist.
Toodete kadumine ehk shrink viitab olukorrale, kus osa tooteid ei jõua tootja juurest lõpuks poeletile, vaid kaovad ära. Sellel on erinevaid põhjusi, millest ilmselge on muidugi vargus, kuid reaalne olukord on palju mitmekesisem. Esiteks kaob suur osa toodetest (35 protsenti kõigist kadudest) pahatahtmatutel põhjustel – asjad kaovad transpordil, lähevad katki, kukuvad veokist maha või saavad muul moel kahjustada.
Loe lähemalt:https://majandus.postimees.ee/8291465/ullatav-statistika-enamik-iseteeninduses-kaotsi-minevatest-toodetest-ei-ole-vargused