Viimased valitsused on teede rahastamise täiesti käest lasknud. Tänavu rekonstrueeritakse Eestis vaid üks teelõik ja seegi pidi valmima juba neli aastat tagasi.
2022. aastast on valitsus leidnud, et teehoius on palju raha, mida on võimalik kokkuhoiu eesmärgil kümnete miljonite eurode kaupa vähemaks tõsta. Kui 2022. aastal oli teehoiuks 231 miljonit eurot (sh välisrahastust koos Rail Balticaga 30 miljonit eurot), siis tänavuseks aastaks on teehoiule jäänud 168 miljonit eurot (sh välisrahastust koos Rail Balticaga 53 miljonit eurot). Kui rahastuse vähendamine teehoiukavas avalikuks tehti, ütlesid teedeehitajad, et selline mahtude vähendamine jätab nad nälga ja suretab valdkonna välja. Riigi vastus oli: kohanege, Rail Balticasse lähevad suured summad, hakake teede asemel raudteed ehitama.
Loe lähemalt:https://arileht.delfi.ee/artikkel/120373699/kohutav-seis-teeremondis-ja-ehituses-raha-ei-jatku-enam-peaaegu-mitte-millekski