iconJuurdepääsetavus
Maksuseaduste kommentaaride kogumik 2023 tellimine Esitan tellimuse

Tasulise parkimise ala laieneb suuremale osale Tallinna kesklinnast

Tasulise parkimise ala laieneb suuremale osale Tallinna kesklinnast

Kopeeri viide

Urmas Seaver kirjutab Postimehes Tallinna linnavõimu kavast tuleva aasta veebruarist laiendada tasulise parkimise ala suuremale osale kesklinnas, seni auto priilt Kassisaba piirkonda või Balti jaama ümbrusse jätnud sohver peab seal edaspidi maksma 12 krooni tunnis.

Kui praegu piirneb tasulise parkimise ala kesklinna ümbruses Toompuiestee ja Tõnismäe tänavaga, siis uue kava kohaselt hakkab piir kulgema Tehnika tänavat pidi. Tasulisse alasse jäävad seega ka Kassisaba piirkond ning Suur-Ameerika ja Väike-Ameerika tänava ümbrus. Samuti Balti jaama piirkond. Lisaks laieneb ala senisest ulatuslikumalt Veerenni tänava elukvartalitesse, Kalevi staadioni ümbrusse ning hõlmab varasemast suurema tüki Kadriorust.

Tasuliseks muutub ka mereäärne piirkond, ulatudes linnahalli juurest Kadriorgu. Parkimistasusid linn tõsta ei kavatse – vanalinnas tuleb endistviisi maksta 48 krooni, kesklinna kallimas piirkonnas 24 krooni ja mujal tasulisel alal 12 krooni tunnis. 12 krooni peab parkimistunni eest välja käima ka kogu lisanduval alal. Tallinna abilinnapea Jaanus Mutli sõnul on tasulise parkimisala laiendamise peamiseks eesmärgiks autode arvu vähendamine kesklinnas.

Linnavalitsus kavatseb kolmapäevasel istungil heaks kiita ja volikokku saata nii tasulise ala laiendamise eelnõu kui ka parkimise arengukava aastateks 2006-2014. Linnajuhtide soov on meelitada inimesi senisest enam südalinna tööle tulema ühissõidukitega või siis kasutama pargi-ja-sõida süsteemi, ehk jätma oma sõidukid südalinna äärde ja liikuma sealt edasi jalgsi või bussiga. Mutli väitel on linnatänavad praegu tasulise parkimise ala vahetus läheduses autodest ummistunud, sest inimesed üritavad sõita kesklinnas asuvale töökohale võimalikult lähedale, kuid samas vältida tasu maksmist. «Näiteks on Kadriorg muutunud suureks parklaks,» lausus Mutli.

«Inimestel pole võimalik seal enam oma kodu juurde sõita.» Abilinnapea sõnul tuleb koos kavandatavate parkimispiirangutega parandada ühissõidukite liikumist. Ühe olulise sammuna kavatseb linnavõim juba tuleval aastal rajada Pirita tee linna tulevale sõidusuunale täiendava ühissõidukite raja. Pargi-ja-sõida süsteemi edendamiseks tahetakse parklad ehitada linna lõunaosas Laagri ja Järve piirkonda, Tartu maanteel lennujaama ümbrusse ja Peterburi teel Smuuli tee piirkonda. Loe täpsemalt: http://www.postimees.ee/171006/esileht/olulised_teemad/tarbija24/auto/223678.php?r