Tänasest on taas võimalik kasutada enamikku Maksu- ja Tolliameti infosüsteeme, sest edukalt jõuti lõpule kaks nädalat väldanud andmete ülekandmisega uude arvestussüsteemi, mistõttu olid paljud ameti e-rakendused suletud.
Maksu- ja Tolliamet tänab kõiki kliente mõistva suhtumise eest.Tänasest käivitunud uus arvestussüsteem pakub maksumaksjale maksukohustuste ja nende täitmise kohta senisest tunduvalt detailsemat infot ning muudab maksuarvestuse arusaadavamaks.“Uus maksutulude arvestussüsteem teeb maksude tasumise kliendile hõlpsamaks, kuna mitme pangaülekande asemel tuleb nüüd teha üks. Samuti on klientidel e-maksuameti kaudu detailsem ja ülevaatlikum ligipääs nende maksukohustusi puudutavale infole,” selgitas MTA peadirektori asetäitja Dmitri Jegorov.Igal isikul on nüüd üks ettemaksukonto. Kontole raha kandmise aeg on isiku enda otsustada, kohustuse kontolt maha arvestamine toimub automaatselt kohustuse tähtaja saabudes. Ettemaksukontole pangaülekande tegemisel on maksumaksjal vaid üks personaalne viitenumber.
Muudatusi on ka intressiarvestuse ja intressinõuete kajastamises.Uus on ka pankrotis oleva isiku nõuete ja kohustuste kajastamise loogika, süsteemis on eristatud pankroti väljakuulutamisele eelneva ning järgneva perioodi nõuded ja kohustused.Vana ja uue arvestussüsteemi andmete kajastamises on teisigi põhimõttelisi erinevusi. Arvestussüsteemi leiab maksumaksja e-maksuameti/e-tollis rubriigis “Nõuded ja kohustused”. Muudatustest on võimalik põhjalikumalt lugeda MTA kodulehel, aadressil http://www.emta.ee/?id=24874.Isikutel, kel tekib küsimusi oma nõuete ja kohustuste kohta ning kes ei leia vastuseid e-maksuameti abiinfost, palume ühendust võtta e-maksuameti infotelefonil 8800815 või e-posti aadressil e-maks@emta.ee.