Maksu- ja Tolliamet viis 2008. aasta lõpus läbi suuremahulised ümberkorraldused, mis võimaldavad muuta asutuse töö senisest efektiivsemaks ning saada hakkama vähemate kuludega. Struktuurimuudatuste käigus kaotati 350 ametikohta, mis reaalselt tähendas, et lahkuma pidi 163 inimest.
Et vähendatud töötajaskonnaga samas mahus ja võimekusega tegutseda pöörati tähelepanu e-rakenduste arendamisele. Detsembriks jõuti valmis ettevalmistustega uuele arvestussüsteemile üleminekuks ning selle aasta algul uus süsteem käivitus.
Selle tulemusel lihtsustus klientide elu, kuna üks ettemaksukonto võimaldab maksumaksjal hakkama saada vaid ühe pangaülekandega ning oma kohustuste ja maksete kohta saab oluliselt detailsema ülevaate. Samuti paranes võlgade haldamine MTA töötajate jaoks. Arvestussüsteemi arendamine jätkub ka sel aastal, lisandub uusi funktsionaalsusi ja kasutajamugavusi. 2008.
aastaga lõppes ka üks strateegiaperiood, mille eesmärgiks oli liidetud Maksuameti ja Tolliameti kujundamine ühtseks organisatsiooniks. MTA peadirektori Enriko Aava sõnul sai strateegia olulises osas ellu viidud - ametid on ühendatud, organisatsioon on muutunud kliendikeskseks ja asjatundlikuks, nüüd on aeg võtta uued eesmärgid.Uus strateegiline plaan aastateks 2009 - 2012 on suunatud õiguskuulekuse tõstmisele ning õiguskuulekate klientide halduskoormuse vähendamisele. Jätkuvalt pööratakse suurt tähelepanu klientidele ning tähtsustatakse seda, et kliendisuhted oleks ühtlaselt head. Oluline on, et oldaks tunnustatud organisatsioon, mis täidab oma ülesandeid kvaliteetselt ja kulutõhusalt ning sellise tegutsemise tulemuseks oleks ka kõrge usaldusväärsus.MTA osakondade möödunud aasta töökokkuvõtted avalikustame lähiajal, homme ilmub tollikontrolli 2008.
aasta ülevaade.Uudised MTA kodulehel: http://www.emta.ee/?id=3944