Birjo Must kirjutab Äripäevas, et kuna Eestile 2020. aastani lubatud CO2 heite piir on juba praegu ületatud, soovitab säästva transpordi raport maksustada ebaökonoomsed sõiduautod ja luua energiasäästlikele eelistingimused. Koalitsiooniparteid seda ei toeta.
IRLi kuuluv majandusminister Juhan Parts on enda sõnul põhimõtteliselt autode maksustamise vastu ja soovitas selle teema puhul enne 99 korda mõõta kui lõigata.Tema arvates on raporti hinnangud, mille põhjal on arutelu taas üles kerkinud, väga üldised. "See võtab eelduseks, et mujal on nii ja kui meie paneme ka CO2 põhjal automaksu, siis tekitame väga meeldiva olukorra.
Tegelikult on need mõjud hoopis teistsugused," rääkis Parts.Näiteks saab ministri sõnul CO2 järgi maksustada vaid uusi autosid. "Järelikult pöörduvad inimesed taas vanade autode poole tagasi ja autopark hakkab vananema. See on palju halvem variant," arvas ta. Kõneleda võiks hoopis biokütuste temaatikast, mida oleme taastuvenergia kavas tõsiselt tegelenud, lisas Parts.Automaksu sisseviimist ei poolda ka riigikogu majanduskomisjoni esimees, reformierakondlane Urmas Klaas.
"Autode omanikud juba maksavad kütuseaktsiisi ning vajadusel saab transpordi poolt toodetavat saastet vähendada teiste meetmetega," rääkis ta.Loe edasi: http://www.logistikauudised.ee/default.aspx?publicationid=4561BF26-4C14-4714-93EC-CB06BC4B8B42Loe ka uuringust siit.