Tanel Raig intervjueerib Äripäeva erilehes Logistika Siim Kallas`t.
Euroopa Komisjoni transpordivolinik Siim Kallas kinnitab, et teede kasutamise maksustamisel tuleb üle vaadata ka teised maksumeetmed ja alandada kütuseaktsiisi ning muuta raskeveokimaksu, et üldine maksukoormus jääks samaks.Euroopa Komisjon näeb uues transpordipoliitikas ette, et teede korrashoiu ja ehitamise eest hakkakasid maksma teede kasutajad. Kuidas Te teede kasutamise maksustamist näete, kas maksustatakse kõigi teede kasutamine või ainult mingit liiki kiirteed? Euroopa Liit ei hakka kellelegi kohustusi seadma. Kuid investeeringuid teedesse tehakse vähe. Paljud riigid on raskustes.
Praegu eksisteerib Euroopas seitse erinevat vinjeti süsteemi, millega kogutakse raha teede kasutamise eest. Lisaks on maksustatud linnadesse sissesõit nagu Stockholmis ja Londonis. Oleme fakti ees, kus iseeneslikult laieneb autoteedelt otseste tasude võtmine. Samas vaatavad kõik Prantsusmaa poole, kus teede kasutamine on maksustatud.
Seal on teed korras ja liiklus sujuv. Paljudele see meeldib. Eestis ollakse seisukohal, et kütuseaktsiisist peab minema teatud protsent teedeehitusse. Rahandusministrid Euroopas seda peaaegu ei tunnista.
Saksamaa ei tahaks kuuldagi, et kütuseaktsiisist peaks minema midagi teedeehitusse. Kütuseaktsiis hakkab ka kokku kuivama. Kütus on praegu peamiselt õlil põhinev. Nafta hinnatõus seab aga piirid ette, mida ühiskond suudab välja kannatada.
Seetõttu hakkab maksutulu aktsiisilt vähenema. Biokütuseid ei maksustata üldse. Maksutulud kütuste pealt kuivavad kokku. Eestis ollakse väga teede maksustamise vastu.
Kuid see läheb paratamatult selles suunas. On olemas elektroonilised süsteemid ja maksu kogumine ei tähenda kuskil tõkkepuu taga seismist.Loe edasi: http://www.aripaev.ee/5077/new_eri_artiklid_507703.html