Maksu- ja tolliameti (MTA) peadirektori Marek Helmi sõnul on tänavune aasta kriitilise tähtsusega, et anda täishoog uue iseteeninduskeskkonna ja kaasnevate infosüsteemide valmimistele, mis lähematel aastatel mõtestavad ümber selle, kuidas MTA ja ettevõtjavaheline suhtlus toimib.
Eelmisel aastal alustas MTA uue e-maksuameti/e-tolli (e-MTA) teenuste ümberkujundamist ning automatiseerimist. Sellele on lisandunud ettevõtjatelt küsitavate andmete esitamise koormust vähendav Aruandlus 3.0 projekt, tolliinfosüsteemi värskendamine ning Uberiga koostöös tehtava pilootprojekti abil erinevatele e-lahendustepõhistele ärimudelitele mugava deklareerimisrakenduse loomine.Helmi sõnul aitavad uued ja innovatiivsed teenused maksu- ja tollametil paremini toetada ettevõtja tegevust ja arengut. „Kolm aastat tagasi keskendusime seoses varimajanduse suurenemisega selgelt meetmetele, mis aitavad meil edaspidi edukalt võidelda maksupettustega. Järgmistel aastatel soovime teha võimalikult palju selleks, et ettevõtja saaks oma maksuasju lihtsamini korras hoida,“ selgitas Helm.„Selle asemel, et maksu- ja tolliamet pidevalt andmeid küsib, tahame pakkuda võimalust, et meie ise anname ettevõtjale kinnituse, et maksudega seoses on kõik korras,“ lisas Helm.Kuigi e-maksuameti/e-tolli täieliku väljavahetamiseni võib minna kuni aastani 2020, siis uus tolliinfosüsteem ja lihtsustatud postipaki deklareerimise rakendus valmivad juba järgmisel aastal.
Samuti on kavas anda võimalus lisanduvate teenuseuuenduste prototüüpe testida kõikidel kasutajatel.